oyunun tam adresi
Emircan & Emrullah

Oyun Hikayeleri

Assassins Creed Revetilsion serisinin hikayesi

Oyunu halen daha oynamamış oyun severlere bir uyarım olacak. Revelations devam niteliğinde bir oyun o yüzden son seriyi oynamadan önce diğerlerini bir elden geçirmenizi tavsiye ederim

Oyunun Ana karakterlerinden Ezio: Bütün savaşlarını kazanıp bütün düşmanlarını alt ettiğinde başaracak bir şeyi kalmaz. Gerçek arayışında cevapları bulabilmek için geçmişini unutması gerekir. Bu oyunda da Assassin's Creed Revelations (Suikastçının Soyu - Keşif), Altair'in bıraktığı izlerin peşinden keşiflerle dolu bir göreve dalan usta suikastçı Ezio Auditore'un macerasıyla devam eder.

Tehlikeli bir yolculuk onu Osmanlının kalbi İstanbul’a sürükler. Senaryoda Osmanlının başkenti Konstantinapolis diye adlandırılır. Bu hatayı belirtmek isterim. İstanbul’da Tapınak Şövalyeleri gün geçtikçe büyüyen bir orduya sahiptir ve suikastçıların gizli hazinesini ele geçirmeyi düşünmektedir.

Suikastçılar Birliği’nin geleceğine açılan kapının anahtarının Altair'in gizli kütüphanesinde saklandığı düşünülmektedir. Ezio, Tapınak Şövalyelerini durdurmak için bu kütüphanenin güvenliğini sağlayacak beş mührün arayışına girer.

Serinin bu son oyunda, kahramanımızın hikâyesine büyüleyici bir çağda ve ortamda sona gelinir. Ezio’nun hikâyesi biter ama ardında yeni sorular bırakır. Bir kapı kapanır diğeri açılır.

Serinin Ardındaki Sürükleyici Hikâye

Revelations; hikâyenin Ezio tarafındaki parçasının bir sonu niteliğindedir. Ama bu destanın sonu anlamına gelmiyor. Assassin's Creed serisi zaman zaman karşılaştırmalarla desteklenmiş yoğun ve karmaşık bir senaryosu vardır. Böyle bir senaryonun ortaya çıkması için ciddi bir ekip ve kurgu ile çok fazla düşünce ve fikrin koordine edilmesiyle oluşur. Ubisoft firması serideki her oyunun ana hikâyelerini geliştirmesinde ve genel hikâye akışının yazılmasında Corey May ve Jean Guesdon’dan oluşan Merkezi Öykü Takımını kullanır. Aynı takımın kullanılması senaryonun akışı ve sürekliliği için çok önemlidir. Böylelikle hikâyede kesintiler görmezsiniz. Aynı takım sadece oyunda değil kitap, kısa film ve çizgi romanları da kontrolü altında tutup denetlediğinden aynı akıcılığı buralarda da yakalayabilirsiniz.

Öykü takımı, hikâyenin iskeletini çıkardıktan sonra marka ve içerik geliştirici takımlar bayrağı devralır ve senaryonun geri kalan kısımlarını geliştirirler. Bu aşamada ekibe pek çok yazar dâhil olur ve kesin senaryo tasarlanır.

Serinin kalanıyla uyumlu olması için Başyazar Corey May bir kez daha ana temayı geliştirir. Entrikaları ve yenin oyunun bütün öykü içeriğinin hazırlanmasını Yönetici yazar Darby MCDevitt (AC:Revelations için) yönetir

Son olarak, yapay zeka yazarı (AC:RE için Nicholas Grimwood) kalabalığın ve savaş diyaloglarının yazımını üstlenirken diğer yazarlar da zaman zaman çoklu oyuncu modu diyalogları veya Abstergo'nun şeytani planları ile ilgili konular gibi belirli alanlarda hikaye geliştirmek için çağırıldı. (AC: RE çoklu oyuncu modu için Jeffrey Yohalem ve Richard Farrese)

Bütün Assassin's Creed oyunları bir yandan benzersiz, bir yandan serinin diğer oyunlarıyla bağlantılıdır ve bu destanın içinde kendilerine doğal bir yer edinmiştir. Bu, pek çok yazarın, Merkezi Öykü Takımının ustaca koordinasyonu altında çalışmaları sayesinde gerçekleşmiştir.

Yazar Darby McDevitt için Sorular

ACR için nasıl çalıştınız?

AC: Revelations için çalışırken, tarihi kitaplar yığınına gömüldüm. Sürekli notlar aldım ve tarihin içinde kullanmaya değer büyüleyici detaylar aradım. Yavaşça ama kesinlikle detaylı bir şekilde hikâye şekil aldı.

ACR için nelerden esinlendiniz?

Raymond Chandler'ın romanlarından. Yeni oyunun, karanlık ve gizemli bir atmosfere sahip, ahlaki değerlerin sorgulandığı, kişisel kazanç odaklı güçlü karakterlerin işlendiği bir oyun olmasını istiyorduk. Bu sebeple suç üzerine işlenen karanlık filmlerden de esinlendim.

Son olarak, özellikle öyküsel açıdan baktığımda üzerimde derin bir etki bırakan pek çok oyundan da esinlendiğimi söyleyebilirim. Another World, Ico, Shadow of the Colossus ve Limbo gibi...

ACR için senaryoyu oluşturmadan önce hiç araştırma yaptınız mı?

Evet, hem de çok! Yığınla kitap satın aldım ve yeni oyunda belirecek tarihi karakterlerle ilgili bilgi toplamak için pek çok farklı kütüphaneyi gezdim. Ama okuduğum kitapların fotokopisini çekmek için yeterince param yoktu bu yüzden resimlerini akıllı telefonumla çektim. Araştırma için pek ideal bir metot sayılmaz ama çok işime yaradığını söyleyebilirim.

Karakter Rehberi

Altair Ibn La'Ahad

Altair'in hikayesi 1190'da üçüncü haçlı seferi sırasında geçiyor. Onunla tanıştığımızda, kendisi Al-Mualim tarafından yönetilen Suikastçı Birliğinin en kıdemli üyesi. Geçmişteki başarıları ona

Suikastçılar arasında yüce bir konum vermiş. Fakat o, bu gücünü kötüye kullanıyor. Kardeşliğin soyuna saygı göstermediği için kıdemi elinden alınan Altair, bu birlikteki saygınlığını ve yerini tekrar kazanmak için bir göreve atılıyor. Kendini kurtarmak için girdiği bu görevde gerçeğin farkına varacak ve pek çok sorusuna cevap bulacak.

Kudüs'ten Şam'a uzanan topraklarda tamamladığı suikast görevlerinde, Altair, Tapınak Şövalyelerinin varlığını, hükmetme planlarını ve Al-Mualim ile olan bağlantılarını öğrenir. Zamanla önündeki illüzyon duvarı yıkılır ve ustasını bir düelloda yenerek onun yerini alır. Bu sayede Suikastçı Birliğinin başına geçen Altair, Tapınak Şövalyelerinin de bir numaralı düşmanı haline gelir.

Oyuncular, bu sembolik kahramanla Assassin's Creed Revelations'da tekrar buluştular.

Ezio Auditore Da Firenze

Cesur ve tasasız bir genç soylu, Giovanni Auditore'nin oğlu, Ezio, Floransa'da kusursuz bir hayat sürmektedir. 1476 senesinde babasının ve abisinin halka açık yerde öldürülmesinden sonra hayatı tamamıyla değişir. Amcası aracılığıyla babasının Suikastçı Birliğinin bir üyesi olduğunu öğrenir. Şimdi sıra Ezio'dadır. Ailesinin intikamını alıp, onurlarını kurtarmak için bir göreve atılır. Suikastçı Birliğine katılır ve 20 sene boyunca bütün İtalya'yı dolaşarak kendini güçlendirir, yeteneklerini mükemmelleştirir. Birliğin üyeleri yeni ailesi olur ve intikam peşinde koşan genç çocuktan, yalnızca barışı korumak için savaşan olgun bir savaşçıya dönüşür. Bu, Suikastçılara onun vahiylerde adı geçen Seçilmiş Kişi, birliğin yeni efendisi olduğuna dair umut verir.

Birliği yeniden kurar ve Roma'da Tapınak Şövalyelerine karşı şiddetli bir savaş veren Ezio zafere ulaşır. Şehri Borgias'ın boyunduruğundan kurtarır. Bu zafer, Tapınak Şövalyeleri’nin tehdidini ilk ve son olarak ortadan kaldırmıştır.

Ancak, görünen o ki Ezio'nun tamamlaması gereken son bir yolculuğu bulunmaktadır.

Desmond Miles

Desmond Miles, Tapınak Şövalyeleri ile ilk defa 2012 senesinde Paris'de karşılaşır. Abstergo isminde güçlü bir uluslararası eczacılık grubunu çalışmalarını gizlemek için kullanmaktadırlar. Yarattıkları Animus ismindeki karmaşık makine sayesinde, Abstergo genetik hafızaya ulaşma ve bireylerin atalarının yaşamlarını ortaya çıkarma özelliğine sahiptir. Desmond dâhil 17 denek üzerinde yaptıkları deneyler sonucunda onun, Altair ve Ezio'nun soyundan gelen son kişi olduğunu tespit ederler.

Abstergo, Animus'u Desmond üzerinde kullanarak en son Desmond'un atalarının sahip olduğu, eski medeniyetler tarafından yaratılmış güçlü tarihi eserleri bulmaya çalışır.

Abstergo'dan kaçmayı başaran Desmond günümüz suikastçılarına katılarak kaderinin peşinden gider ve güçlü bir suikastçı olur. Animus'u kullanarak atalarının mücadelesine devam edecek ve belki de Tapınak Şövalyeleri tehdidini ilk ve son olarak ortadan kaldıracaktır.

Konstantinopolis (İstanbul), Dünya'nın Kavşağı

Ubisoft; Rönasans İtalya’sından daha egzotik ve akılda kalıcı bir atmosferde oyun yaratma isteğinde, ekibin aklına ilk olarak Osmanlı İmparatorluğunun başkenti, Konstantinopolis'i (İstanbul’u) getirdi. Bu kadar zengin bir şehri sanal dünyaya taşımak geliştirici ekibin başa çıkması gereken en önemli problemlerden biriydi. Şehrin tekrardan yaratılması için görevlendiren onlarca insan için çeşit çeşit çevre ve toplum öğelerini yaratmak, tam bir yetenek testi oldu. Bu sanal inşa, ancak ve ancak pek çok müzenin gezilmesi, İstanbul gezilerinde çekilen sayısız fotoğrafların incelenmesi, dönemden kalan resimler ve diğer sanat öğeleri sayesinde mümkün oldu.

Pek çok tarihi belgeden esinlenerek yapılan çalışmalar ile birlikte Ubisoft çalışanları büyülü Konstantinapolis (İstanbul) şehrini hayata döndürdüler; komşuları, insanları, anıtları ve tarihiyle birlikte...

Assassin's Creed Revelations'da oyuncular göz alıcı Konstantinopolis (İstanbul) şehrinin farklı bölgelerini keşfedecekler. Galata Kulesi, Topkapı Sarayı ve Ayasofya, tekrardan yaratılan tarihi anıtlardan birkaçı... Oyuncular, sislerin ardından beliren minare ve kubbelerle çevrili zengin şehirde gezecek ve kendilerini doğuya özgü benzersiz atmosferin içinde bulacaklar.

Kadim zamanlardan bu yana, Konstantinapolis (İstanbul) şehri pek çok büyük medeniyete (Yunan, Romalı ve Osmanlı) ev sahipliği yapmıştır. Üstünde yaşayan her medeniyet, bu şehri özümsemiştir. 1511 senesinde Ezio oraya vardığında şehir, pek çok kültürden insanın birlikte yaşadığı çok uluslu büyük bir kent halindedir. Şehir, her biri ayrı mimariye ve kendine has güzelliğe sahip dört bölgeye ayrılmaktadır. Konstantinapolis (İstanbul), farklı kültürlerin birbirine karıştığı, egzotik bir hayatın sembolü, çok renkli ve inatçı bir atmosfere sahip bir şehirdir.

1453 yılında II. Mehmet tarafından ele geçirilen Konstantinapolis (İstanbul), 1511 yılında Osmanlı İmparatorluğunun başkenti oldu. Tarihteki önemli zamanları oyunculara yaşatmak için çabalayan Ubisoft geliştiricileri için Ezio ve Tapınak Şövalyeleri arasındaki son yüzleşmenin geçtiği yer olarak bu şehrin seçilmesi zor bir karar olmadı.

Sembolik Mekânlarda Gizli Keşifler

Assassin's Creed Brotherhood'da (Kardeşlik) oyuncular Roma şehrini özgürce gezebiliyorlardı. Assassin's Creed Revelations'da oyunculara daha çeşitli görevler ve farklı bir oynanış sunabilmek adına bir takım yeni çevreler oyuna ilave edildi.

Türkiye içindeki Kapadokya bölgesi, resim gibi manzarası, taştan kiliseleri ve kayaların yüzlerine oyulmuş evleriyle bilinir. Ezio, yarısı toprağın üstünde, ama gerçek sırlarını toprağın altında barındıran bu gizemli şehri ziyaret etmek zorunda kalacak. Asırlar boyunca on binlerce insanın yaşadığı bu topraklar yoğun pazar alanlarıyla harika bir çevresel zenginlik sunmakta.

Suriyeli Suikastçıların üçüncü haçlı seferleri sırasında kullandıkları merkezleri Masyaf, aynı zamanda efsanevi suikastçı Altair Ibn-La'Ahad'ın mezarının bulunduğu yerdi. Aynı zamanda Altair'in suikastçılar hakkında bilinen bütün gizli bilgileri de bulunduran saklı kütüphanesi bu kale içinde bulunuyordu.

Suikastçı Ustasının Bilgeliği

Yıllar içinde, Ezio olgunlaştı ve bilgeleşti. Assassin's Creed Brotherhood'da sahip olduğu yetenekleri daha da geliştirdi. Böylece suikastçı, Kartal Görüş'ünü kullanarak yolunu daha kolay bulabilecek ve gardiyanların devriye yollarını kestirebilecek. Ezio ayrıca kanca bıçağı gibi yeni silahlar kullanmayı da öğrenerek daha hızlı hareket ederek hedeflerini öldürebilecek.

Ezio, bu süre içinde bomba yapımı gibi yeni yetenekler de geliştirdi. Girdiği bu gerçek arayışında basit ve sezgisel yöntemleri kullanarak her duruma uygun bombalar (dikkat dağıtma, kalabalık kontrolü gibi) yaratabilecek.

Ve son olarak, ilerleyen yaşı ve deneyimi Ezio'yu başarılı bir strateji uzmanı, soylu ve ehliyetli bir lider haline getirdi. Bu sayede Suikastçı Kuleleriyle çeşitli alanları ele geçirebilecek. Bütün bu stratejik hamlelere tapınak şövalyeleri saldırıya geçtiğinde ihtiyaçları olacak.

Revelations, Tarihi Karakterler ile Dövülmüş bir Şehir

Şehzade Süleyman

Geleceğin sultanı Süleyman, on altı yaşlarında, halkın sevdiği genç bir delikanlıdır. Babası, tahtın olası varisi Selim, abisi Ahmet ile bir taht kavgası içerisindedir. Süleyman, dedesi Sultan II. Beyazıt’a İmparatorluk’ta düzeni sağlaması ve - Ezio’nun da yardımlarıyla - Bizanslı Tapınak Şövalyelerinden kurtulması için yardım etmek istemektedir.

Manuel Palaiologos

Bizans tahtını kaybetmesinin ve ailesinin toplum içinde saygınlığını yitirmesinin ardından Manuel Palaiologos ağabeyinin liderliğini takip ederek imparatorluğunu geri kazanmak için bir Tapınak Şövalyesi olur. Ağabeyi askeri güç kullanırken o, daha ince bir yaklaşım sergileyerek planlarını hayata geçirebilmek için Şehzade Ahmet ile ortaklık kurar.

Yusuf Tazim

Yusuf, İstanbul’daki Suikastçı Birliğinin Türk lideridir. Casusluk ve sağduyu alanında doğuştan gelen ye



Resimlerle ilgili sorun war 
o yüzden kusura bakmayın


Craysis Oyunu Seri Hikayesi


Arkadaşlar oyunu biitirdim  senaryoyu anlamayanlar için burdan anlatayım senaryoda karmaş dolaş birşey yok...şöyle

Aslında bu sef'ler yüzyıllardır dünyamızda yaşamaktadırlar sadece Lingshan adalarında değil bütün dünyada..fakat insan ırkının bundan haberi yoktur..Bir kişi hariç Hargreaves...Hargreaves bu yaratıkları keşfeder ve bunların yapılarından (dna'larından nanosuit'i üretir..) amacı ölümsüzlük..(oyundada görceğiniz gibi nano dna'lar hasar almış hücreleri onarıyor birkaç replik de var:''adamım bu adam tam bir yürüyen ölü'' gibi)..Aslında hargreaves ölmüştür ancak bir kapsülün içinde yaşayarak bilgisayardan insanlarla iletişim kurar...Ve herkes onu yaşıyor sanar..Aslında hargreaves nano suit'i kendi için üretir amacı o giysiyi giymek ve bir ölü halinde aslında en güçlü olmaktır...Fakat giysi işe yarıyormu yaramaz mı bilmediği için Prophet komutasındaki Raptor ekibini giysiyi test için Lingshan adalarına yollar..(yani herşey hargreaves in başının altından çıkar aslında Crysis 1 de amacımız doktoru kurtarmak yada korelileri öldürmek değildi)Tabi ekibin bundan haberi yoktur..Ama prophet olayıçözer ve aslında oyunun sonunda uçakla gittiinde adaya deil new york'a gider hargreaves'i bulmak için..(gittiğinde replikleri hatırlarsınız:Adamlarımı göz göre göre ölüme attın vs.)..Fakat prophet ordan ayrılır sefler tabi bu sırada istila etmiştir her tarafı bunu çözebilcek tek kişide prophet ve nanosuittir..(Prophet spor damarlarının(spor damarları=seflere enerji sağlayan asıl kaynak) patlatılması gerektiğini bilir..)..Fakat bu görev üstündeyken sefler'e yakalanır ve vücuduna bir sef molekülü girer..Yavaş yavaş giysinin hakimiyetini kaybetmeye başlar..Bu sırada şans eseri o sırada gemi kazasından çıkmış olan biz(Alcatraz)'ı bulur bizi sığınağına götürür ve giysisini bize verir çünkü biz onu kontrol edebiliyoruz..Fakat burda garip bir olay vardır Prophet intihar eder ama aslında ölmez...Giysiyi iki kişi kullanır biz beden olarak giysiyi kullanırız ancak giysi 2'li yaşama olanak sağladığı için teknik olarak bizi prophet yönetir...(işte giysinin alt katmanlarındaki garip enerji prophet'ın enerjisidir) normalde biz oyunda 100 kere ölürdük ancak prophet'ın sayesinde ölmedik..(mesela replikler:Giysi konuşur Hadi kalk asker şimdi ölme vakti değil vs. aslında bunlar prophettır..)İşte bu yüzden anılarada ulaşabiliyoruz prophet'ın...Ve kalkdığımızda haatırlarız bize Nathan Gould'u bulmamızı söyler çünkü o giysi hakkındaki bilgi sahibidir..Bu sırada cell askerleri ve komutanı Lockhart Hargreaves'in emri altındadır Hargreaves e giysi lazım olduğundan emir açıktır Prophet'ı öldürün ama giysiye zarar vermeyin...Sonrası açık zaten Gouldun yanına gidiyoruz ve prophet olmadığımız açığa çıkıyor...Bize sefleri yenmek için tek çare bizim olduğumuzu söylüyorlar..Sonra eski özel harekketten arkadaşımız Chinoyla buluşuyoruz...böyle devam ediyoruz bir diğer önemli nokta ise...Lockahrt hargreaves in emrinden çıkıyor (replik:bundan sonra artık senin köpeğin olmayacaım vs..)bu nedenle artık işi hargreavesin halletmesi gerekir bizimle iletişim kurar ve giysiyi ona götürmemiz için buluşmamız gerektiğini söyler...Bize Lochartın emp'lerini(emp=nanogiysiyi devre dışı bırakan manyetik şok bir bakıma) devredışı bıraktırır ve Lochart'ı öldürttürür..Fakat giysiyi almak için asıl tuzağı o hazırlar ve kapıyı açtığımızda oraya bir emp koymuştu ve biz yere düşeriz sonra Tara ve askerler bizi alarak nanogiysinin çıkartılmasını sağlayan laboratuvara götürür..Orda aslında prophet sayesinde bilincimiz yerine gelir dayanıklılık ve kuvvetimiz artar(replik:Hargreaves:Aslında buraya geldiğinde bilincinin kapalı olmasını umuyordum)Bu sırada giysiyi almak için askere öldür emri verir fakat Nathan Gould Tarayı ikna etmiştir tek çarenin bizim olduğumuza dair Tara bizi ordan kurtarır.Ve Nathan prophetın anılarında yeni bişi bulur Prophet olayı çözmüştü ve Asıl yuvanın Central Parkın altında olduğunu biliyordu..Gene hedef bellidir Spor yuvaları Central parka gideriz ve seflere enerji sağlayan damarları yok ederiz...Bu sefler üzerinde ölümcül etki yapar....Ve New york'a nükleer füze gönderilmeden oradaki insanların kurtarıldığı videosu girer(kahramanlık videosu gibi birşey)..Tabi biz anlarız aslında Prophet sayesinde yaşadığımızı ve bunları başardığımızı Anı açılıyorya orda prophet açıklıyor aslında ben ölmedim sürekli senin yanındaydım...Ve biz bu nedenle kendimizi Prophet olarak tanıtırz ee bir nevi Prophet ismi daha bir ünlü alcatraz'a göre..:,

Arkadaşlar olay budur hepsi aklıma gelmiyor siz sorun ben cevaplamaya çalışırım ha bu arada pek derine inmedim aradakileri atladım yoksa çok daha uzun olurdu 

ha bak bunuda unuttum yeni söylüyorumaslında sonunda bize crysis 3 ün yapılacağının ipucunu veriyor hani prophet diyor daha olayı çözmeye çok uzağız (biz demesinin sebebi artık ikisinin aynı vücutta olması)Bu arada cevatt yerli açıklama yapmıştı eğer 3. oyunun senaryosunun belli olduğunu ancak yapılıp yapılmayacağının 2.sinin satış rakamlarına göre yapılacapını belirtti...Yani istedikleri en azından Call of duty:Black Ops'a yakın bir satış rakamıymış...Bu nedenle oyunumuzu ORJİNAL alalım arkadaşlar zaten adamakıllı tek Türkçe seslendirme yapılan oyun bu bunuda kaybetmeyelim.........


kaynak:http://www.frmtr.com/crysis-serisi/3988229-crysis-2-hikaye-senaryosu.html










RESİMLERLE İLGİLİ SORUN WAR O YÜZDEN KUSURA BAKMAYINIZ














Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol